• SUPBA-2.jpg
  • supba.jpg

2percenta SUPSV

social facebook box blue

Pripravujeme

  • 15.02.2024   Deň otvorených dverí

Študijné odbory

ANIMOVANÁ TVORBAOBRAZOVÁ A ZVUKOVÁ TVORBA - KAMERA, ZVUK, STRIHSCÉNICKÉ VÝTVARNÍCTVO - KOSTÝMOVÁ TVORBASCÉNICKÉ VÝTVARNÍCTVO - MAĽBA A DEKORAČNÁ TVORBASCÉNICKÉ VÝTVARNÍCTVO - MASKÉRSKA TVORBAMASMEDIÁLNA TVORBAVÝTVARNÉ SPRACÚVANIE KOVOV A DRAHÝCH KAMEŇOV ZAMERANIE - ZLATNÍCTVO A STRIEBORNÍCTVO fotografikavirtual

vos

Pridružené školy UNESCO

unesco

Slovensko, krajina v srdci Európy

SKvSE2012

TV-VÍZIA - internetová televízia

logo-vizia-tv

International Education Society

International Education Society

Kto je online

Máme online 22 hostí 
Prijímacie skúšky PDF Tlačiť E-mail
Pondelok, 20 Február 2012 22:23

KÓD ŠKOLY: 612901

STREDNÁ UMELECKÁ ŠKOLA SCÉNICKÉHO VÝTVARNÍCTVA SKLENÁROVA 7, 824 89 BRATISLAVA

 


 

Termín, forma, obsah a rozsah prijímacej skúšky, počet prijímaných žiakov a kritériá úspešného vykonania skúšok pre školský rok 2014/2015

 

Termín prijímacích skúšok:   25. marec 2014 (utorok)

Forma prijímacích skúšok: overovanie špeciálnych schopností, zručností a talentu potrebného na zvládnutie študijného odboru (talentová skúška)

Obsah a rozsah prijímacích skúšok: posúdenie zvládnutia:

  • všeobecnej kresby (1. téma – vecná štúdia podľa modelu) – posudzuje sa vyjadrenie proporcií, miera základných kresliarskych schopností, správne videnie, schopnosť výtvarnej interpretácie;
  • základov maľby (2. téma - fantazijná úloha - figurálna kompozícia) - posudzuje sa predstavivosť, invenčnosť, nápaditosť, obrazotvornosť, farebnosť, proporcionalita.

 

Počet otváraných tried: 3 triedy

Počet prijímaných žiakov spolu: 90 žiakov

Počet prijímaných žiakov podľa odborov:

8288 M 01 scénické výtvarníctvo - kostýmová tvorba 18 žiakov
8288 M 02 scénické výtvarníctvo - maľba a dekoračná tvorba   9 žiakov
8288 M 04 scénické výtvarníctvo - maskérska tvorba 18 žiakov
8288 M 06 scénické výtvarníctvo - tvorba a konštrukcia scény   9 žiakov

8233 M 01 výtvarné spracúvanie kovov a drahých kameňov

- zlatníctvo a strieborníctvo

  9 žiakov
8259 M animovaná tvorba 27 žiakov

 

Hodnotenie uchádzačov:

pre hodnotenie uchádzačov je rozhodujúci:

  • súčet bodového hodnotenia na prijímacej skúške;
  • hodnotenie výsledkov testovania deviatakov z predmetov slovenský jazyk a literatúra a matematika resp. v prípade, že uvedené hodnotenie ešte nebude zverejnené, hodnotenie z daných predmetov na polročnej klasifikácii v 9. ročníku;
  • hodnotenie z cudzieho jazyka na polročnej klasifikácii v 9. ročníku;
  • úspešnosť uchádzačov vo výtvarných súťažiach

Na prijímacej skúške môžu žiaci získať maximálne 60 bodov (30 bodov za každú z 2 spracúvaných tém) z hodnotenia výsledkov z predmetov slovenský jazyk a literatúra, matematika, cudzieho jazyka a z hodnotenia vo výtvarných súťažiach žiaci získajú maximálne 20 bodov:

SLJ - max. 5 bodov,

MAT- max. 5 bodov,

CUJ - max. 5 bodov,

výtvarné sútaže - max. 5 bodov.

 

Kritérium úspešnosti na prijímacej skúške:

uchádzač úspešne vykoná prijímaciu skúšku, ak v celkovom hodnotení získa minimálne 30 bodov a na prijímacej skúške sa umiestni v jednotlivých študijných odboroch:

8288 M 01 scénické výtvarníctvo - kostýmová tvorba

do 18. miesta

8288 M 02 scénické výtvarníctvo - maľba a dekoračná tvorba

  do 9. miesta

8288 M 04 scénické výtvarníctvo - maskérska tvorba  

do 18. miesta

8288 M 06 scénické výtvarníctvo - tvorba a konštrukcia scény

  do 9. miesta

8233 M 01 výtvarné spracúvanie kovov a drahých kameňov

- zlatníctvo a strieborníctvo

   do 9.miesta

8259 M animovaná tvorba

 do 27. miesta 

 

 V prípade nenaplnenia plánovaného stavu žiakov v danom študijnom odbore, budú zvýšené plánované počty prijímaných žiakov v študijných odboroch, kde stav úspešných uchádzačov prevyšuje možnosti ich prijatia a pre vyučovanie vyššieho počtu žiakov má škola vytvorené materiálno-technické a personálne predpoklady. Minimálny počet žiakov potrebný pre otvorenie študijného odboru je päť.

 

Bratislava, 29. januára 2014

Mgr. Alžbeta Lehotská

riaditeľka školy, v.r.